La Falconera

Good Joint a la Falconera

**** 9 febrer, 2020

La Good Joint és una variant de sortida de la clàssica SAME i tot un encert. S’escola intel·ligentment cap al buit trobant una sortida ben bonica i escaladora. Pràcticament desequipada, es protegeix perfectament amb friends i tascons. Molt recomanable.

Recordeu que la Falconera està afectada per regulacions de l’Escalada. Informeu-vos abans de planejar escalar a la zona.
  • Via: Good Joint
  • Orientació: Sud
  • Valoració: ****

Aproximació:

Hem d’entrar al nucli del Garraf i dirigir-nos al port esportiu pel carrer Mirador del Port,  continuem fins un revolt tancat on estacionem el vehicle. Continuem caminant en direcció oest fins atènyer el peu de via, 2 minuts.

La via:

Per accedir a la via pròpiament dita haurem d’escalar les quatre primeres tirades de la SAME i fer reunió a la meitat de la cinquena, en un pedestal evident (15/20 metres). D’aquí sortim recte i de seguida obliqüem a la dreta, en flanqueig aeri i un cop encintat un pitó, lleugerament descendent fins a situar-nos a un diedre. En aquesta tirada val la pena gestionar bé les cordes per evitar fregaments.

La següent tirada va a buscar una evident i ben rabiosa bavaresa per després marxar a dretes fins trobar el pas. Nosaltres hem muntat reunió al lloc on hi ha el burí (hi ha qui no fracciona aquest llarg).

Descens:

Acabem d’arribar a la carena i la prenem direcció oest, anant a cercar el descens del sector Chani.